Bir buçukluk Berko :)

Standard

Toplanması gereken bir kahvaltı masası, katlanması gereken çamaşırlar, yapılması gereken bir sürü is var ama ben yerde oturmuş seninle lego oynuyorum. Tam katılımcı olmasam sadece yanında otursam da yetiyor sana. Gerçi şimdi senin dısında başka bir şeyle uğraştığımı anladın, ilgi bekliyorsun.

2 gun sonra

Seninle ilgilenmek tam zamanlı bir iş. Karnını doyurmak ya da genel ihtiyacların bir yana her an ilgi istemen, oyundan ve oyuncaklardan çabuk sıkılman… Biz senden hiç sıkılmıyoruz 🙂
Gelişimini heyecanla gözlemliyoruz küçük adam.
Arabalarla oynamayı o kadar seviyorsun ki araba olmayan bazı oyuncaklarını (uzun lego parçaları) bile arabaymış gibi sürüyorsun. Oyun hamuru oynuyoruz neredeyse hergün. Kedi, köpek, araba, üstünde elmalar olan ağaçlar yapıyorum sana. Kırmızı hamurdan elime uzatıp “Mama” diyorsun. Al bu kırmızıdan elma yap, ağaca koyalım demek bu. Baban bir arabaya yapmış, 1 hafta oluyor, yamulmuş yumulmuş ama hala onu itip araba oynuyorsun.
Arabalarını mama sandalyesinde, sehpaların üzerinde, yol gibi gördüğün her alanda oynuyorsun. Kartonun üzerine yol çizdim (fırsat bulunca fotograf da eklerim) onun icine oturup sürüyorsun arabalarını.

Peluş oyuncaklara pek düşkün degilsin. Birkaç tane konuşan, hareket eden ayı, köpek vb.peluş oyuncağın var, ilgini çekme süreleri 3-5 dk. Bazen başının altına koyup “Neen nen nen” diyorsun.

Bul-tak oyuncaklarla oynamayı seviyorsun. Daire sekli senin için en kolayı. İlk önce daireleri koyuyorsun. Sonra diğerlerinde zorlanırsan kızıyor ve yardım talep ediyorsun.

Aciş ve maciş

Birkaç kelime söylüyorsun anlamlı.
Baba, kedi, hav hav, mama ( her türlü sıvı/katı gıda için) , neen nen (uyku demek)
Bir de neye, niye söylediğini bilemediğimiz “aciş” ve “maciş” var 🙂
Ih ıh ıh : yap, ac, kucağına al, ver, eline al… Baban DO IT! diye adlandırıyor bu ıh ıh’larını.

One response »

  1. So do it!!!! Hemen!!!!
    Öncelikle tebrik ediyorum oyun hamuru ve lego ile oynamaları..ben hala beceremiyorum Nilufer . Berkeri oyun oynarken görmek için sabırsızlanıyorum

Bir Cevap Yazın

